Het zorgvuldig inschatten van het risicoprofiel van potentiële klanten is voor veel kredietverstrekkers een uitdagend proces. Innovatieve technologie biedt veel kansen om nieuwe klant segmenten te benutten.

Betere beoordeling van kredietaanvragen

Meer data en innovatieve (machine learning) technieken helpen u als kredietverstrekker om kredietaanvragen beter te beoordelen. Om risico’s in te schatten bent u niet enkel afhankelijk van krediethistorie of demografische gegevens. KPMG werkt daarom exclusief samen met AdviceRobo. Deze software helpt u snel en eenvoudig bij het identificeren van de belangrijkste risicofactoren van klanten.

Snel een compleet beeld van uw risico's

AdviceRobo geeft u een accurate indicatie van het kredietrisico van een aanvrager. AdviceRobo’s software bestaat uit een intelligente vragenlijst waarmee u de kredietwaardigheid van een aanvrager binnen een enkele minuten toetst. De oplossing maakt zijn risicoanalyses op basis van persoonlijkheid en gedrag. In samenwerking met Tilburg University en University of Cambridge ontwikkelde AdviceRobo een systeem dat op basis van vijf ‘psychografische’ kenmerken voorspelt hoe groot de kans is dat een leningaanvrager aan zijn verplichtingen zal voldoen.
lending cycle2

Krijg sneller en completer inzicht in de financiële gezondheid van uw potentiële klanten met AdviceRobo

AR screenshot 2

Verhoog conversie en realiseer 15% meer sales

Kansen missen. Als er iets is wat u niet wilt, is het dat. AdviceRobo voorkomt dat u een groot aantal aanvragers uitsluit, door naast krediethistorie ook andere factoren in het beoordelingsproces mee te nemen. ‘False negatives’ zullen dus niet langer aan de orde zijn.

Voorspel en voorkom kredietrisico's

AdviceRobo voert een zeer volledige analyse uit op zo veel mogelijk risicofactoren. Hiermee bent u in staat de juiste klanten tijdig hulp en aandacht te bieden, en kredietverliezen te voorkomen

AR screenshot 1
AR screenshot 3

Optimaliseer uw proces binnen een week

AdviceRobo’s software maakt gebruik van API’s die gemakkelijk te implementeren en integreren zijn. AdviceRobo biedt een flexibele en eenvoudige configuratie, zodat de software volledig aansluit op uw huisstijl, en uw klanten direct de voordelen van een efficiënt proces kunnen ervaren.

De psychografische data waar AdviceRobo zijn analyse op baseert

Persoonlijkheid

AdviceRobo beoordeelt een aanvrager op basis van vijf criteria. Samen vormen deze criteria een betrouwbare eindscore. U voorkomt daarmee zowel ‘false negatives’ als ‘false positives’.

Persoonsgegevens

AdviceRobo bepaalt een kredietscore op basis van persoonlijkheid, niet op persoonsgegevens. Privacy staat voorop en AdviceRobo voldoet aan alle privacy wetgeving.

Persoonlijke enquêtes

Een korte intelligente vragenlijst geeft direct inzicht in het financiële profiel van uw klanten

Betaalgegevens en andere databronnen

Toevoegen van additionele data geeft verder inzicht in het profiel van uw klant, waardoor AdviceRobo de analyse nog sneller kan uitvoeren

Onze andere oplossingen

Heeft u nog vragen? Dan nemen we graag contact met u op!

Digital Advisor contact